. Serindu Taj Mahal .

Salam Rabu :)

".. Astaghfirullahal'azimm.." mengucap panjang aku bila terjaga daripada tidur pagi tadi . Cepat-cepat aku toleh cari suami yang sedang nyenyak tidur . Ya Allah aku mimpi rupanya . 

Mimpi yang aku lalui sewaktu tidur itu sangat-sangat menakutkan . Aku mimpi suami aku meninggal dunia . :( Tapi wajah orang yang meninggal tu bukan lah wajah suami aku . Tapi watak dalam mimpi itu seolah-olah dia suamiku . Ya Allah tak dapat aku bayangkan sewaktu itu . Hati aku kosong . Hidup terasa seperti kehilangan semuanya . 

Semuanya gara-gara sebelum tidur aku tonton drama dekat TV bertajuk "Serindu Taj Mahal" . Kasih seorang isteri yang kehilangan si suami hingga si isteri hidup di dalam dunia khayalannya . Dunia yang dicipta sendiri seolah-olah suami dan anaknya masih hidup . Tersentuh aku tengok drama tu sampaikan aku terfikir dan termimpi apa yang bakal terjadi pada aku sekiranya Allah menguji aku dengan ujian sebegitu . Sungguh aku tak kuat Ya Allah . :(

Semenjak dua menjak ni aku selalu terfikir pasal mati . Cukupkah amalan yang bakal kubawa ke alam satu lagi kelak? Layakkah aku menjadi ahli Syurga Allah nanti . Banyakkah pahala yang aku terima atau lebih banyakkah dosa sedang aku tanggung? Erm sesungguhnya aku hanya hamba Allah yang sangat hina . 

Hari ini dan saat ini aku sedang baca sebuah buku yang bertajuk "Peringatan Dari Mayat & Kubur" kisah yang diceritakan oleh Ustaz Dasuki Abd Rani mengenai cerita-cerita di saat kematian dan berkaitan dengan kematian dan mayat . Sedang baca buku tadi, tiba-tiba aku termenung dan membayangkan saat aku ditanam dan ditinggalkan sorang-sorang dalam tanah . Seorang . Bersama membawa amalan di dunia . Ya Allah sesungguhnya ini adalah hidayah yang aku terima dariMu . Bantulah aku . Bimbinglah aku ke jalan yang diredhauMu Ya Allah . Sesungguhnya dengan mengingati mati, aku akan lebih dekat denganMu . In Shaa Allah . Amin~

Comments

Popular Posts