. Tahniah .

Salam semua rakyat . :)

Alhamdulillah segala kerisauan . Segala tanda tanya . Segala usaha . Segala ikhtiar dan doa, akhirnya segalanya selesai juga PRU yang ke13 semalam . Mamanea harap semua yang berjaya semalam dapat menunaikan tanggungjawab dengan ikhlas, adil dan tidak mengabaikan rakyat . Sesungguhnya kejayaan pemimpin adalah hasil undian rakyat yang telah memberi kepercayaan sepenunya kepada pemimpin yang mereka pilih . 

Actually mamanea tidaklah taksub dengan parti-parti yang bertanding . Harapan mamanea cuma satu, agar kebajikan rakyat terbela dengan sebaiknya . Cuma di sini mamanea sedih dengan segelintir sikap orang Melayu yang begitu 'bijak' memilih untuk berpecah belah hanya kerana berlainan parti . Keuntungan apa yang kita peroleh dari perpecahan ini?

Sangat berbeza dengan kaum cina yang sepakat dan bersatu dalam mempertahankan hak kaum sendiri .  Lihatlah contoh-contoh yang ada . Entahla . Mamanea semakin risau dengan negara kita sekarang ini <-- macam lah mamanea ni Perdana Menteri nak risau-risau pulak kan . hehe . Oke-oke stop bebel . Cuma mamanea nak ajak kawan-kawan semua supaya bersatu hati lah kita semua demi untuk mempertahan diri, bangsa, dan negara . Dan yang paling utama adalah agama kita ISLAM . Cukup setakat ini pandangan ikhlas daripada mamanea kerana mamanea yakin semua orang sudah cukup BIJAK untuk menilai .

:"Aku Janji" . Kalaulah orang ISLAM BERSATU, mungkin kampung sendiri tidak tergadai . #Undicalon: ilovepenang . peace~

Comments

Popular Posts