. Menu Berbuka #6: Mandy Kambing .

Posted by shukriah sharuddin at 17:28
Assalamualaikum

Huiyooo!! Mandy Kambing tu! Mintak resepi sikit!! Erm erm erm hahaha . Nak resepi ke? Ok sila cekidout di bawah :P

. Menu Berbuka #6: Mandy Kambing .

No resepi laa!!!! :P :P :P

Hehehe kantoi tak pandai nak masak Mandy Kambing . Semalam mamanea rasa macam malas nak masak . Tak ada idea nak masak apa . So balik keja laju-laju mintak walid Amnea belikan Mandy Kambing dua bungkus!! Sebungkus RM12 . Beli dekat Restoren Abi Ahmadi . :)) Sedap nasi Mandy Kambing ni tau . Sapa-sapa nak try, strongly recommended!! hehe . Makan sampai kenyang sangat-sangat!!

Sebenarnya semalam mamanea ada PM walid tanya menu nak berbuka . Tapi walid reply lambat . So mamanea tak tahu apa plan walid . Tiba di rumah tok Amnea, mamanea dapat pulak SMS dari walid :

Walid : Abang tak jadi buat beriani . Abang cuma nak bakaQ ayam dalam pemanggang dan buat ayaQ asam . 

Aikk??bila masa pulak walid bagitau nak buat Nasi Beriani? Laju-laju la mamanea reply:

Mamanea: Laaa . mama baru ingat nak ajak abang makan Mandy Kambing <-- saja nak mengusik sebab walid Amnea ni memang alergik sikit bila dengar Mandy Kambing.

Walid: Oke . Ayam baru perap saja . Simpan untuk soQ pun tak pa 

Mamanea: Mama tipu ja la abang . <-- alamakkk walid belum panggang rupanya ayam dia tu . hehehe .

Balik-balik rumah tengok walid tengah rilex-rilex . Terus stop masak . Semua bahan-bahan nak panggang ayam tu walid dah simpan dalam fridge . hehehe . Ape la walid ni . Orang acah-acah pun dia ambil serius . Tak pasal-pasal mamanea kena belanja walid Mandy Kambing tu . hohoho . Pukul enam lebih walid pun keluar pergi beli Mandy Kambing  dua bungkus . Oke habis cerita . hehe . Terima kasih sebab sudi baca blog mamanea . :))

: Hari ni macam nak buat Siakap 3 rasa :

0 comments:

Post a Comment

 

~ diarimaya.mamanea ~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea