. Sabar Itu Separuh Daripada Iman .

Posted by shukriah sharuddin at 05:31
Assalamualaikum uols :)

Uols nak baca satu cerita lawak tak? :) Petang tadi mamanea balik kerja then terus pergi ambil Amnea dekat rumah tok Amnea . Then singgah dekat kedai pemborong untuk beli barang-barang dapur . Beli kicap , sos , cabai , sayur , bawang-bawang dan sebagainya . <-- oke bukan nak cerita pasal nak masak ape malam ni tau . hehe

Amnea pun macam biasa la ikut mamanea ke hulu ke hilir . Dia pun rembat jugak apa yang dia nak . Macam biasa roti gardenia coklat dan air kotak . Belum sempat nak bayar, si anak dara siap letupkan roti gardenia tu dah . haha . Kasi letup sebab nak makan ler . Then, lepas bayar terus masuk kereta nak balik rumah . On the way dalam kereta tu Amnea mintak mamanea bukakan air kotak . Mamanea pun dengan lemah lembut berdialog dengan Amnea :

Amnea : "mama buka sat ayaq" (sambil hulurkan air kotak dekat mamanea)
Mamanea : "sat tau mama tengah drive . satgi sampai rumah mama buka tau" (kena cakap lembut-lembut dengan anak dara ni . kalau tak mengamuk ler dalam kereta tu)
Amnea : "mama buka sat niii" (adoi dia suruh buka lagi)
Mamanea : "sat ja satgi kita sampai dah rumah . depan tu ja lagi . Amnea sabaq tau . sabar itu separuh daripada imann"
Amnea : "buka la mamaaa" 
Mamanea : "mama kata apa tadi yanggg . sabar itu separuh daripada??? iiimannnn . (panjang mamanea tarik tu . hehe) Nama Amnea Nur Eiman Amnea kan? Amnea kena la sabaq .

Then mamanea ulang lagi : "sabarrr ituuu separuhhh daripadaaa....?? "  <-- sambil ikut jugak mamanea cakap
Amnea sambung : " Nur Eiman Amnea!!!!" 

hahahaha . Alamakk anak dara mamanea tersalah konsep pulakkkk . Adoiyaiii . Oke itu saja cerita lawak daripada anak dara mamanea . Sekian :))

: Ibu bapa perlu banyak sabar dalam mendidik anak-anak <-- ingatan untuk mamanea :

0 comments:

Post a Comment

 

~ diarimaya.mamanea ~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea